Hoegaarden is toeristisch een topmerk. Iedereen is ambassadeur. Daar willen we nog verder op inzetten: inwoners van deze gemeente zijn zo fier op hun woonomgeving dat het aanstekelijk werkt. De vele vrijwillige medewerkers aan het Hoegaardse toerisme zijn hiervan het beste voorbeeld. Zo kent Hoegaarden onder meer het project'Greeters’, bestaande uit enthousiaste vrijwilligers die bezoekers vertellen over en meenemen naar de mooiste plekjes in hun dorp. Dergelijke succesverhalen wil ons team nog meer uitwerken en in de verf zetten.

CD&V Hoegaarden is actief bezig met fietstoerisme. De mooiste routes worden uitgewerkt en getest door onze leden opdat iedereen kan genieten van de prachtige uitzichten die Hoegaarden te bieden heeft. Wist u dat u op het toeristisch infopunt gratis een kaart met fietsknooppunten met Waals-Brabant kunt bekomen? In september komt de nieuwe Vlaams-Brabantse kaart uit met wandellussen in de valleien van Kleine en Grote Gete. Ook de vaste knooppunten zijn nu gemoderniseerd. Hoegaarden is ook een diervriendelijke gemeente. De gemeente ondertekende daarvoor het charter en de honden gaan mee op wandeltocht.

Hoegaarden heeft alles om op vlak van toerisme nog verder te kunnen bloeien. Onze historische gebouwen en immaterieel erfgoed hebben een onuitputtelijk potentieel. Elke deelgemeente heeft zo haar parels. Kerken en molens gaan open. Het economisch belang komt tot uiting in horeca en B&B’s. En zoals u weet: „Biercultuur is ook cultuur."

De ‘zachte’ recreanten - wandelaars, fietsers, liefhebbers van dorpszichten, landschappen én bier - die we willen aantrekken zijn onze bondgenoten in het behoud van ons Hoegaards erfgoed.

@foto-1: Landelijk tafereel in Rommersom.

@foto-2: Jean-Pierre Taverniers en Marleen Lefevre op promotietoer bij de Nederlandsers.

Meer info over greeters Hoegaarden ?   Klik hier