Ons schepencollege breidt de noodmaatregelen in coronatijden uit voor alle erkende verenigingen (cultuur, sport, jeugd, enz.). Het socio-cultureel leven is volledig stilgelegd. Verenigingen zien
alle geplande en goed voorbereide activiteiten in het water vallen en kunnen hier een financiële kater aan overhouden.

De gemeente wil graag een overzicht van de kosten voor evenementen vanaf 13 maart 2020 die omwille van de coronacrisis zijn geannuleerd en waarvoor reeds kosten zijn gemaakt. Het gaat hier uitsluitend om bestellingen die gedaan zijn vóór 13 maart 2020. Het gaat om rekeningen die de vereniging heeft betaald (bv drukwerk) voor activiteiten die door  de coronacrisis niet konden doorgaan.

Het indienen van de aanvragen, inclusief de bewijstukken, moet gebeuren uiterlijk 31 mei 2020 in het gemeentehuis. Het schepencollege zal onderzoeken of de aanvraag in aanmerking komt én voor welk bedrag er kan tussengekomen worden. Er houdt geen engagement in om alle kosten te compenseren.