Annicia Lumbala

Lid Bijzonder Comité Sociale Dienst

Annicia heeft Congolese roots maar is geboren in Tienen. Haar ouders migreerden in de jaren negentig en kwamen terecht in een bloeiende en gastvrije omgeving waarin dat ze sindsdien hun hart hebben verloren.

Kort daarna werd ze geboren gevolgd door haar jongere broer en zus. Samen met haar familie heeft ze altijd in Hoegaarden gewoond.

Haar middelbaar studies heeft ze gevolgd aan het toenmalige Immac-instituut in Tienen. Tijdens haar studieperiode kon je haar in het weekend of vakanties terugvinden aan de kassa van het tankstation te Altenaken. Na haar studies heeft ze gewerkt als tandartsassistente waarin ze de mensen met een stralende glimlach hielp. Momenteel studeert ze de opleiding mondzorg aan de hogeschool in Leuven. In haar vrije tijd kan ze genieten van een goed boek, een enge film en een lekker hapje met vrienden.

Annicia zet zich in met het CD&V om haar steentje bij te dragen voor een beter Hoegaarden: door het samenbrengen van verschillende culturen en gemeenschappen, met oog voor diversiteit in de samenleving.