14 Wandelen en fietsen in eigen dorp

Hoegaarden is toeristisch een topmerk!

Iedereen ambassadeur’, daar willen we nog verder op inzetten: inwoners van deze gemeente zijn zo fier op hun woonomgeving dat het aanstekelijk werkt. De vele vrijwillige toeristische medewerkers zijn hiervan het beste voorbeeld. Zo kent Hoegaarden onder meer het project ‘Greeters’, bestaande uit enthousiaste vrijwilligers die bezoekers vertellen over en meenemen naar de mooiste plekjes in hun dorp.

CD&V Hoegaarden is actief bezig met fietstoerisme. Wist u dat u op het toeristisch infopunt gratis een kaart met fietsknooppunten met Waals-Brabant kan bekomen?

Hoegaarden heeft tenslotte alles om op vlak van toerisme nog verder te kunnen bloeien. Onze historische gebouwen en ons immaterieel erfgoed hebben een onuitputtelijk potentieel. Elke deelgemeente heeft haar parels.

De toeristen die we hiervoor (willen) aantrekken, zijn ‘zachte’ recreanten: wandelaars, fietsers, liefhebbers van erfgoed en bier.

Nieuwsbericht