10. Hoegaarden heeft aandacht voor het Zuiden

Hoegaarden is een Fair Trade gemeente. Ons team steunt eerlijke handel met het zuiden en wil meewerken met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (de zogenaamde ‘SDG’s’). In Hoegaarden wordt hier momenteel al heel sterk op ingezet en werd al heel wat gerealiseerd vooral op vlak van inclusie (iedereen mee vooruit), inzake inzet voor het klimaat.

We hebben het afgelopen jaar een subsidiereglement voor Noord/Zuid uitgewerkt en bepaalde initiatieven ondersteund. Dit willen we samen met de GROS (Gemeentelijke Raad voor OntwikkelingsSamenwerking) verderzetten. Zo heeft het GROS in 2017, met steun van de gemeente, voor het eerst het ‘Wereldfeest’ georganiseerd en wij willen dit mooie initiatief blijven ondersteunen. Op het wereldfeest kan je genieten en proeven van al het lekkers en moois wat het Zuiden te bieden heeft. Dit in een warme sfeer, met je dorpsgenoten en mensen die van heel ver naar hier gekomen zijn

Nieuwsbericht : Hoegaarden is een geëngageerde gemeente