12. Een ‘Nabij en zelfstandig Hoegaarden’, dicht bij de burger én financieel gezond

Hoegaarden zelfstandig

CD&V Hoegaarden kiest voor een toekomst voor een Hoegaarden op eigen kracht. Ons bestuur kant zich tegen een opgelegde fusie. We willen dat onze inwoners en deelgemeenten voldoende aandacht krijgen, zonder op te gaan in een groter geheel. Er zal intergemeentelijk nog meer samengewerkt worden voor bepaalde diensten, maar we blijven zelfstandig omdat we geloven in een goede dienstverlening voor de burgers waarbij de centrumfunctie van Hoegaarden belangrijk is. Een fusie zou alleen maar leiden tot een opsplitsing en decentralisatie van de huidige voorzieningen.

Het huidige beleid op financieel vlak werpt zijn vruchten af. CD&V Hoegaarden zal dit financiële beleid waarbij de leenlast van 2013 tvan ca. 15 miljoen naar ca. 10,4 miljoen verminderd is dan ook verder handhaven. Deze leningen werden destijds aangegaan om de wegeninfrastructuur te verbeteren. In Hoegaarden hebben we deze investeringen op vijf jaar terugbetaald, terwijl ze in principe op 33 jaar worden afgeschreven.

Dankzij goed bestuur blijft Hoegaarden aantrekkelijk als woongemeente. Het bevolkingsaantal stijgt: onze goede reputatie trekt aan en het aantal jonge gezinnen met kinderen neemt toe. Deze jonge en actieve gezinnen nemen deel aan de inkomensgroei. De lasten worden bijgevolg door meer schouders gedragen. Hoegaarden is klaar voor de toekomst. De bestuurders van CD&V Hoegaarden staan er borg voor.

Laat u horen, wij luisteren graag

Waar ligt u als burger van wakker? Hiervoor kan u zoals altijd terecht bij onze mandatarissen en burgemeester. CD&V Hoegaarden wil inzetten op doorgedreven interactie met de burgers.