Vier woningen voor noodgevallen aan Stoopkensstraat

zaterdag, 30 juni, 2012
OCMW-raadsleden bij het gerenoveerde gebouw.

Het OCMW beschikt (meteen na de brandweercontrole) over vier woningen voor noodgevallen. Ze kwamen tot stand in het Wezenhuis aan de Stoopkensstraat. Ze kunnen worden benut door gezinnen of alleenstaanden gedurende vier maanden, ingeval van nood, ramp, brand, uitzetting. In het verleden woonden in die vleugel senioren die verbonden waren aan het toenmalige rusthuis en nadien asielzoekers. Vandaag is de ene vleugel van het gebouw gerenoveerd door het OCMW terwijl de andere kant door de gemeente wordt ingericht als trefcentrum voor jeugd (Paenhuys), muziekschool, vergaderlokalen en repetitielokaal voor de harmonie.

De doorgangswoningen kostten 567.000 euro, slechts vier procent meer dan verwacht. Er waren ingrepen nodig om de bronnen in de kelder meester te worden. De flats, met eigen keukens en een gemeenschappelijke wasserette,  zijn intussen bemeubeld zodat de kostprijs van het totaal opliep tot 661.000 euro.

Gerealiseerd met steun van de Nationale Loterij.