Mooie premie te verdienen door scholen en verenigingen

dinsdag, 5 september, 2017
Voorbeeld van een eerdere actie (Outgaarden).

Met de Operatie Proper kunnen scholen en verenigingen een premie verdienen. Voor scholen loopt het op tot 1.500 euro. Dat meldt onze schepen van Leefmilieu Marleen Lefevre. "Mooimakers" wil met de actie Vlaanderen bevrijden van zwerfvuil en sluikstorten. Samen met jou. Daarom roepen we mensen, bedrijven, scholen, verenigingen en gemeenten op tot het indienen van voorstellen. Hou je zelf ook van een propere buurt en wil je anderen inspireren om het mooi te houden op straat? Bestel dan je raamposter, sticker of raamkaartje in onze webwinkel. Als je dit dan ophangt aan je gevel, raam,... maak je aan de voorbijgangers duidelijk dat jij houdt van een propere stoep. Bovendien levert dit niet alleen een mooie straat maar misschien ook propere ruiten op, want je kan een er een ruitenwasser voor een jaar mee winnen.

Voor scholen zijn er lespakketten per graad. De beloning na voltooid werk bedraagt 3 euro per leerling. Voor verenigingen bedraagt dit 2,25 euro per lid. Wanneer de groep/vereniging het engagement vernieuwt voor het daaropvolgende jaar, ontvangt ze hier 25% bovenop.