Op zondag 18 februari kan je mee op wandel over van 6, 6,5 (buggy proof) of 10 kilometer voor het goede doel. De opbrengst gaat integraal naar kankeronderzoek.

Initiatiefnemers zijn vier fervente lopers die onder de naam ‘had beter getraind’ op zondag 18 maart meedoen aan de 100km-run van Kom Op Tegen Kanker. Onder hen ons gemeenteraadslid Evelien Janssens, die voor de wandeldag bij haar thuis start en aankomst organiseert. Haar ploeg dient om deel te nemen aan de 100km-loop 2.500 euro inzamelen.

Voor 5 euro kan je deelnemen aan de wandeling. Er zijn drie bewegwijzerde routes. Niet alleen de sportieveling komt aan zijn trekken maar ook voor de Bourgondiër. Die wordt van een drankje of hapje voorzien. Zoals een heerlijke hotdog, een warm soepje of een frisse Hoegaarden.

Teamleider van 'Had Betere Getraind’ is Joeri Crombez: “Over heel Vlaanderen, worden acties opgezet ten voordele van Kom Op Tegen Kanker. De eerste editie van 100km-run sprak ons meteen aan. Zo zamel je niet alleen geld in voor een goed doel maar beleef je ook nog een uniek loopevenement waar je als team naartoe kunt werken. We hopen alvast dat de weergoden ons goed gezind zijn. Zo niet kan je beschut nog steeds een hapje of drankje komen nuttigen.”

Je kan ook steeds een gift storten op het rekeningnummer van Kom op tegen Kanker BE56 7360 3575 6688 met vermelding van "GIFT" en de negencijferige code van dit team: 340001616

Meer info over deze activiteit