Onze schepen Hans Decoster blikt terug op een weekend in Hoksem: "Na de processie van Hoksem hebben we vastgesteld dat de inwoners zeer tevreden waren van de uitgevoerde werken en bestrating.

Natuurlijk zijn er ongemakken geweest, zoals steeds heeft het lang geduurd, maar gelukkig ziet men nu de resultaten.

De aansluiting Kumtichsesteenweg naar de St-Jansstraat is nu ook afgewerkt." (zie foto met burgemeester Jean-Pierre Taverniers en schepen Hans Decoster)

Het afvalwater van ongeveer 100 inwoners uit Hoksem rechtstreeks in de Kapittelbeek en de Mene belandde, werd aangesloten op een rioolwaterzuiveringsinstallatie.

Om dit te realiseren is een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd in de Sint-Jansstraat, de Persstraat en een deel van de Kapittelberg.

Op het einde van de Sint- Jansstraat werd er een pompstation gebouwd om het afvalwater te verpompen naar het nieuwe rioolwaterzuiveringsinstallatie langs de Kumtichsesteenweg. Het propere regenwater werd aangesloten op de bestaande grachten en beken en op een nieuw aan te leggen bufferbekken. De rioolbeheerder legt in de Kapittelbergstraat ook een regenwaterleiding aan.