Godelieve Devos is overleden op 18 februari. Ze werd 90 jaar. Ze werd geboren in Waanrode op 4 februari 1926. Godelieve kwam uit een politieke familie en deze politieke microbe had haar snel te pakken. In 1958 werd ze op haar 32ste verkozen als gemeenteraadslid van Kortenaken. Ze was 35 jaar toen ze de eerste keer werd verkozen in het parlement. Ze bleef meer dan 20 jaar parlementslid, namelijk van 1961 tot 1985. Van 1970 tot 1976 en 1982 tot 1989 was ze ook burgemeester van Kortenaken. Ze was nationaal ondervoorzitter van de CVP en zette nadien haar schouders onder de CD&V-Senioren. Godelieve Devos was er nationaal voorzitter van 1996 tot 2007.

In onze kieskring was ze gewoonlijk tweede kandidaat op de kamerlijst en aldus kwam ze ook regelmatig op bezoek in Hoegaarden. Ze was trouwe gast op de politieke meetings, op de soupers van de toenmalige Landelijke Gilde en bij gelegenheid van de "Stem vrouw"-campagne ook in het jeugdhuis. Kordaatheid en menslievendheid kon ze combineren met een spitse humor. Ze was meer dan anderen een stemmenkanon in het Hageland. Iedereen die met haar op de dansvloer mocht, bleef haar trouw. Iedereen die op het, toen onontbeerlijke, dienstbetoon werd geholpen, voelde zich verbonden met de politiek.

Namens CD&V heeft voorzitter Wouter Beke de familie veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijden: “Haar zuster Jeanne Devos sprak ooit de woorden, over het gezin Devos: "Engagement was geen keuze, je leefde dat gewoon. Ook bij Godelieve was dat de basis van haar inzet. Ze was een grande dame van de christendemocratie.”