Ook het kunstonderwijs heeft de uitreiking van de achter de rug.

Onze schepen Hans Decoster kondigde er de uitbreiding van Art school Hoegaarden aan. Zes- en zevenjarigen kunnen instappen vanaf het eerstkomende werkingsjaar. Daarnaast blijft het mogelijk om van acht tot achttien jaar in Hoegaarden muziekopleiding te blijven volgen.

Hans sprak op de proclamatie: "Vandaag verwelkomen wij leerlingen, ouders, directie.  En om het belang van deze samenkomst te benadrukken eveneens burgemeester Jean-Pierre Taverniers.

Kunsten zijn universeel, onafhankelijk van taal, landgrenzen. Kunstonderwijs drukt een onuitwisbare stempel op de ontwikkeling van het individu. En de bezoeker die de school binnenkomt wordt verblijd, vergeet zijn dagelijkse zorgen en laat zich meeslepen in deze droom."

"In Hoegaarden hebben 105 kinderen kunstonderwijs gevolgd. Het gemeentebestuur ondersteunt dan ook elk initiatief om kunstonderwijs te promoten. De inschrijvingen lopen als een trein voor het filiaal Hoegaarden. Met veel plezier kijken wij elk jaar ook uit naar het aperitiefconcert. Dat is een vaste waarde is op de agenda.

Tenslotte dank ik eenieder van de school voor zijn en haar dynamische inzet op elk vlak. Maar zeker ook de ouders die hun kinderen de mogelijkheid geven om hun talent te ontwikkelen."