Onze schepen Hans Decoster gaf de inleiding bij het jongste concert van de muziekacademie, nu zondag in de kerk in Hoegaarden: "Toen ik de academie ging bezoeken, werd ik aangenaam verrast door de opborrelende creativiteit, het dynamisme en de niet benepen sfeer die er hing. En dit vind je terug in elke kunstschool. Het ademt leven. De mensheid zou zich beter meer met kunst en creativiteit bezig houden en minder met oorlog. Bijna 900 uren les per week worden er gegeven in deze school, vrij indrukwekkend. Wij danken de directie Jo Foulon en Kilian Mineur voor hun jeugdig enthousiasme en hun inzet. Meer dan 100 leerlingen volgen in ons dorp muziek of woord."

"Onze bevolking ondersteunt deze school via de gemeente met het ter beschikking stellen van een mooie infrastructuur, het Gemeenschapscentrum ’t Paenhuys, De gemeente investeert in het aankoop van huurinstrumenten, vorig jaar twee violen en twee klarinetten. Er is een nieuw decreet deeltijds kunstonderwijs wat het mogelijk maakt kunstonderwijs te volgen vanaf de leeftijd van zes jaar. Ook dit zal In het filiaal van Hoegaarden mogelijk zijn. Ik nodig u trouwens uit via de gemeentelijke website een kijkje gaan te nemen naar de mogelijkheden om u in te schrijven."
Tijdens het concert ‘Ik droom’, werden werken gebracht worden van onder andere Antonio Vivaldi, Marc Verlinden en Annie M.G. Schmidt, uitgevoerd door de leerlingen van muziek en woord van de ART academie Hoegaarden in samenwerking met de Jeugdband Feniks.

@foto : Schepen Hans Decoster