Samen met haar moeder, Christiane en Fons, zet onze kandidaat Lynn Minnot zich in voor Gambia, the smiling coast of Africa. Op de rommelmarkt tijdens Meldert Kermis zullen zij een standje opzetten met o.a. kleding en zelfgemaakte confituur. De opbrengst gaat volledig naar de Gambiaanse bevolking.

Lynn vertelt: “Over ons avontuur in Gambia kunnen we uren vertellen en bladzijden vol schrijven. Mama en ik hebben er enkele lokale inwoners leren kennen met wie we wekelijks contact houden. Zo hebben we besloten een sponsorship aan te gaan voor Ida (38) en haar kinderen: de tweeling Adjifatouh en Awa (7), Alimatou (12) en Affo (17). Onlangs is Awa overleden omdat haar tengere lijf de strijd tegen malaria heeft verloren.

Ondertussen hebben we al enkele bananendozen met onder andere kleding, schoenen, schrijfgerief en speelgoed naar Gambia opgestuurd via de organisatie Gambia4You.

De jongste dochter van Ida gaat nu ook naar een privé school om te leren lezen en schrijven. We zijn blij dat we iets hebben kunnen bijdragen aan haar toekomst. Kom gerust eens langs op onze stand. Mama is er de hele voormiddag en ik zal na het ontbijt ook aanwezig zijn.”

Meer beelden van Lynn in Gambia