Hoegaarden zit al meer dan tien jaar in de leadergroep van het Hageland. Leader is het Europees Plattelandsfonds dat voor de échte plattelandsgebieden projecten kan ontwikkelen die de streek ten goede komen.
De jongste vergadering was in 't Paenhuys Hoegaarden, dat een aantal jaren geleden trouwens met leadersteun werd gerenoveerd. Ook op deze bijeenkomst werden weer heel wat projecten goedgekeurd. Ook eentje voor Hoegaarden. De voorzitter van Leader, Monique Swinnen, zal dat bekend maken op een persmoment de komende weken.

Op de foto : leden van het bestuursorgaan Leader Hageland met schepen Marleen Lefevre die Hoegaarden vertegenwoordigt in de groep.De app Happy Hageland, ook een project van de leadergroep, loopt ondertussen al een aantal weken. Bedoeling van de app is om het toerisme en de 'beleving' van de streek te promoten. Je vindt er de toeristische bezienswaardigheden in, de wandelingen, de horeca en middenstand. Ook de verenigingen kunnen hun werking op die manier promoten.

Download hem zeker op je smartphone en ontdek de streek.

Meer info over Hageland+