Bij de gemeenteraadsverkiezingen van oktober stelt CD&V een vernieuwde ploeg voor een door-en-door Hoegaardse aanpak voor. Het team van burgemeester, schepenen en raadsleden, dat staat voor continuiteit en deskundigheid, wordt aangevuld met nieuwe kandidaten die ervaring inbrengen uit verschillende geledingen van het samenleven in onze gemeenten. Tijdens de bloesemwandeling van zondag, in aanwezigheid van minister Koen Geens en provinciaal gedeputeerde Monique Swinnen, werden drie onder hen voorgesteld.

Berlinde Matthijs, Stefan Puttemans en Joris Verbaeten staan steeds paraat bij activiteiten. Ze combineren inzicht en expertise met uitbundigheid. Ze hebben hun inbreng in de politieke werking op lokaal én op nationaal vlak.

• Joris Verbaeten (41) komt uit de chirobeweging en het Paenhuysleven. Hij is daar en elders nog steeds intens begaan met beheer en logistieke bijstand. Hij lanceerde de dinsdagse caféavonden voor bewegingen in het parochiecentrum en legt almaar nieuwe contacten als greeter voor toeristen. Je weet wat je hebt aan een oud-leider.
  • Stefan (Stefke) Puttemans (40) is medeoprichter van de nationale werkgroep Handicap & Samenleven en is een van de meeste geëngageerde mensen, al dan niet met een beperking. Hij is gekend uit de G-sport, het toneel, de radioamateurs, gids bij dorpsbezoeken... Met zijn fotoreportages ondersteunt hij tal van acties en verenigingen. Hem zie je overal.
  • Berlinde (Mies) Matthijs (49) is werkzaam op het CD&V-secretariaat in Brussel. Ze onderhoudt contacten met de Wetstraat maar is even goed vertrouwd met het thuispubliek. Afkomstig uit Galmaarden heeft ze zich sterk geïntegreerd in ons sportief en cultureel leven. Op één dag combineert ze de proeverij met cactusjenever, het bloemen maken voor processies, het bezoek aan de plantenmarkt, aan Villa Hugardis en aan Samana. Dus dat belooft. Temeer, daar ze op al die evenementen ook Joris en Stefan al tegenkwam.

@foto met van links naar rechts : Monique Swinnen, Berlinde Matthijs, Joris Verbaeten, Georges Stienlet, Stefan Puttemans, Jean-Pierre Taverniers, Koen Geens.