Vanmorgen werd de kick off gegeven van de sportieve acties „Bewegen op verwijzing” aan het huisartsenwachtpost aan de Gilainstraat in Tienen. Het is een nieuw project om burgers aan te zetten om meer te bewegen en dat bij voorkeur op dokteradvies. Hoegaarden was er bij. Op de foto doen onder andere onze schepenen Hans Decoster en Filip Havet hun best. Met een verwijsbrief van de huisarts op zak, kunnen ook de Hoegardiers vanaf nu een beroep doen op een coach. Die ondersteunt hen om meer beweging in te bouwen in het dagelijks leven. De coach motiveert en weet ook welke activiteiten en sporten er in de stad zijn. Je moet eerst langs bij de huisarts, die een verwijsbrief opmaakt.

De coach is er voor iedereen die te weinig beweegt. Ook mensen met bepaalde gezondheidsrisico’s (overgewicht, diabetes, hoge bloeddruk, lage rugpijn, stress ...) komen in aanmerking. Dankzij de financiële tussenkomst van de Vlaamse overheid betaalt men slechts tien euro voor een halfuur coaching. Geniet men van een verhoogde tegemoetkoming, dan zijn de sessies gratis. Men kiest zelf hoe lang men een beroep doet op de coach, maximum zeven uur coaching wordt gefinancierd.

Meer info ?