Klaar voor de Hollewegenjogging

donderdag, 7 september, 2017
Na de training (foto stefan puttemans)

De ploeg van de  ”Hoegaarden Sport”, een feitelijke vereniging met als basis de twee Hoegaardse jeugdhuizen De Klup en ‘t Paenhuys, organiseert de 27ste  “Holle Wegen Jogging” op zaterdag 16september 2017. Onze schepen van Sport Filip Havet was erbij bij de laatste voorbereudingen. (foto).

Men kan als volwassenen inschrijven voor de 5 km, de 9 km en de 15 km. De start voor alle afstanden is om 15.15 uur. Zij volgen een volledig verkeersvrij parcours uitgetekend  over de holle wegen in het landelijk natuurschoon van Hoegaarden. Er is een doortocht voorzien langs de brouwerij  De Kluis oor de 5 km, door Mariadal (9 en 15 km) en door de Vlaamse Toontuinen.

Elke deelnemer krijgt een pakket Hoegaarden-bier en een glas aangeboden. We voorzien ook trofeeën en naturaprijzen  voor de winnaars en een tombola voor alle deelnemers.

Voor de jeugd werken de organisatoren samen met de gemeentelijke sportdienst en met de plaatselijke scholen: gemeenteschool, Mariadal en Sint-Janscollege. Ze organiseren voor de kleuters onze traditionele karamellenkoers en voor de leerlingen van de lagere school zijn er drie reeksen; 800, 1000 en 1200 m.

De leerlingen van het secundair onderwijs kunnen gratis deelnemen aan de 5 km.